Reps el que dónes
La sempre inquieta Bibiana Ballbé em va entrevistar no fa massa per a la contraportada del diari Ara, i va enriquir el text proposant a Hey Studio que hi apliqués el seu disseny. El resultat es pot consultar a l’edició en línia del diari. Reprodueixo aquí les meves aportacions i m’abstinc d’incloure la seva afalagadora introducció, que li agraeixo i molt.
ELS NEGOCIS
Internet ja no és una oportunitat de negoci: és una necessitat del negoci
Si tens un negoci, internet o et transforma o et fa desaparèixer. La xarxa obliga les empreses a revisar els seus processos interns i la seva manera de relacionar-se amb els clients, a inventar nous serveis i productes i a reconsiderar el model de negoci. Canvia o mor.
Les bones oportunitats de negoci estan en les idees que encara són il·legals. Airbnb, Uber o els usos que Amazon vol fer dels drones demostren que les idees transformadores lluiten contra la llei.
El veritable petroli d’internet són les dades. Tot el que fem en digital deixa registre o rastre, i el veritable interès no és tenir likes, fans o followers, sinó saber més de nosaltres (per servir-nos millor).
EL CONTEXT
No és que “tot està per inventar”, és que en realitat “tot està per fer”
La xarxa ens fa millors. Sempre hi ha hagut molta gent bona. La novetat és que ara la xarxa permet que es connectin entre ells.
La ciutadania és el veritable laboratori d’innovació. A diferència de la Revolució Industrial, ara la tecnologia és a l’abast de la majoria i no només d’una minoria, i és la ciutadania qui dirigeix el veritable laboratori on s’estan explorant els nous usos i les noves oportunitats.
La participació en la xarxa encara és banal. El veritable objectiu és transformar la realitat, i això no ho aconseguirem només posant molts cops “m’agrada” a una foto o fent que un terme esdevingui trending topic qui sap on durant un breu instant.
LES PERSONES
La tecnologia no ens ha canviat. L’hem inventat perquè volíem un canvi
Reps el que dónes. Vals el que val la teva xarxa. Has de ser node d’una xarxa, i l’abast de la teva xarxa és el teu abast. Per pertànyer-hi hi has d’aportar alguna cosa, i la unitat de mesura és el coneixement i l’actitud. Reps el que dónes. Sempre ha sigut així. També a internet.
S’aprèn més del grup que en grup. La millor manera d’aprendre no és anar un dia a una classe, sinó pertànyer a un grup i estar dins un flux de coneixement. Per aprendre abans buscaves un professor, ara busques quin dels teus companys et pot ajudar.
Sóc d’on participo. I cada cop participo més a internet. Som el que fem. I cada cop fem més coses a la xarxa.
CITES
“L’home és més fill del seu temps que dels seus pares” Baltasar Gracián
“La intel·ligència és l’habilitat d’adaptar-se al canvi” Stephen Hawking
“Sigueu moderns, llegiu els clàssics” J.V. Foix
Deixa un comentari